Web Analytics

עברית בלעדית

 

גל מור מביא באתר YNET את סיפורה של תביעה משפטית שראשיתה ב-1996, בשלב גילוי הבעיה, התדיינות מול מיקרוסופט עד 2000, ואז התחלת הגשת תביעה שאושרה רק בימים אלו על ידי בית המשפט.

אני סבור שהתביעה ממש לא לעניין. הדבר הנכון שהחברה הייתה צריכה לעשות, הוא לתבוע את מיקרוסופט על שבכלל הוציאה מערכת הפעלה מעבר ל-DOS. אם הייתה נשארת רק DOS, החברה לא הייתה בכלל צריכה לבצע הסבה לתוכנה שלה, לא היו נגרמות לה הוצאות ובזה היה נגמר העניין.

בחיי, איזו תביעה מטומטמת: מישהו הבטיח לכם משהו? אתם מסתמכים על איזה משפט כללי ביותר מפרסומת של החברה (ראו בצד ימין של הכתבה המקורית)? בחרתם להיות הפרעוש שניצמד לאיזה כלב גדול, וכעת יש לכם טענות שהכלב עושה מה שבא לו?

יאללה, יאללה, לכו הביתה ותפסיקו לבלבל את המוח.

Join the Conversation

5 Comments

  1. מי אתה שתקבע שהתביעה מטומטמת? מי בדיוק?
    מה אתה מבין יותר מחברת זיעור שכתבה את התוכנה והעברית? אה?

  2. בתור מפתחת בחברת הייטק ישראלית, שעובדת גם בעברית וגם עם כל מערכות ההפעלה / הדפדפנים של מייקרוסופט, אני יכולה להעיד כי הבעיה אכן מוכרת וכואבת.
    כן, כאשר יוצאת לשוק מערכת הפעלה חדשה של מייקרוסופט ברור שייצטרכו להתבצע שינויים בקוד והתאמות אחרות (אגב, גם זה אינו מחויב המציאות. למה כאשר Sun מוציאה JVM חדש הוא תואם לגמרי את הישן? משום מה "תאימות אחורה" הוא מושג שלא שמעו עליו במייקרוסופט).
    אבל, כאשר מגדירים סטנדרט מסויים לתמיכה בעברית ושפות Bidi אחרות, אין שום הצדקה לשינוי שלו מגרסה לגרסה (במיוחד כאשר מצהירים על ההיפך). זה מראה על זלזול בוטה של מייקרוסופט בשוק הישראלי (שבא לידי ביטוי גם ב"תקן" העברית הוויזואלית המגוחך, ובעוד מקרים).
    אז לא "פרעוש שנצמד לכלב", אלא חברה ישראלית שמגיירת מוצרי תוכנה בינלאומיים, ומצפה לשמירה על סטנדרטים עקביים. לא נראה לי שזה נכנס לקטגוריה של "בלבול מוח".

  3. אין לזה קשר בכלל לעברית.
    יש לזה קשר לצורת ההתנהלות של החברה. תקרא שוב את מה שכתבתי.

    חברת "זיעור" כתבה תוכנה תוך התבססות על תמיכה מסוימת בעברית, במערכת הפעלה של יצרן מסוים, מדגם מסוים.
    איש לא הבטיח להם שתמיכה זו תישאר בצורתה המדויקת גם בגרסאות הבאות. זה הכל. איש לא אמר להם להתבסס על הקיים.

    אם הם היו בונים תמיכה עברית משלהם בתוך המוצר, ולא היו מתבססים על מערכת ההפעלה – אז הפיתוח היה יותר יקר ונמשך יותר זמן, אבל אז הם לא היו תלויים במיקרוסופט.

    הם מתבכיינים ותובעים על דבר שלא הובטח להם ובכלל (כפי שנכתב בכתבה) לא היו בכלל יחסיים חוזיים רשמיים בינם לבין מיקרוסופט.

    אם אני הייתי לקוח של החברה, הייתי מאוד דואג מהגישה הילדותית הזו, שאינה מבינה כלל את המציאות בה מתנהל עולם התוכנה, והיחס בין תוכנה למערכת הפעלה.

    אם יש לך טיעונים יותר מוצקים מאשר קריאות שבר – בבקשה תציג אותם.

  4. א. ראי תשובתי למר שוקו

    ב. ברגע שאתם בוחרים לקבל שירותים מסוימים ממערכת ההפעלה (ולא לפתח אותם לבד, על כל המשמעויות של זה), אתם תלויים בה וביצרן שלה. אם אין לו התחייבות חוזית כלפיכם – אז הוא לא חייב לכם כלום.

    ג. אם יש צורך בשינוי או לא – לא בטוח שאתם אלו שיקבעו זאת. אתם לא רואים את השיקולים של היצרן. אולי יש לו לקוח יותר גדול מכם, שדורש התאמה שתפתור לו בעיות ולכן עושים את השינויים לפי הצרכים שלו? אולי יש להם תוכניות עתידיות שנסתרות מכם?

    ד. זה בהחלט "פרעוש נצמד לכלב". מי היא חברת "זיעור" לעומת התוכניות העולמיות של חברה עולמית?. שוב, היא בחרה להיצמד ליצרן מסוים (ואולי אף בגלל שהוא "מונופול", בכדי להבטיח לעצמה הרבה לקוחות. במקרה הזה "מונופול" זה טוב ליהודים, נכון?), ולכן היא צריכה ללכת עם השיגעונות שלו או לדרוש ממנו התחייבות חוזית. כל השאר זה רק התבכיינות.

  5. לא מצאת על מה לכתוב אז נטפלת לחברת "זיעור"?
    יש להם כל בסיס לתביעה לפי הכתבה ושיהיה להם בהצלחה

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר.