זה כבר הופך להיות מתיש להיתקל פעם אחר פעם ביצירתיות המתפרצת של אנשי השיווק של YNET. הפעם זה קישור לאתר "בנק הפועלים".
זה כמו "הציור השבועי לילד" (של ג'קי, במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות"), שצריך לחפש את הדמות המבוקשת מתוך איור רגיל למראה.
בגלל שאפשרויות הפרסום הרשמיות של האתר לא מזכירות בכלל את כל הדוגמאות שהבאתי, אני מניח שהלקוחות שזכו להיות חלק בלתי נפרד מהאתר הגיעו דרך "משה שלח אותי" או שלמעשה מדובר בניסוי סודי.
הצעות נוספות לאנשי השיווק: שתילת פרסומות בתוך המילים של הכתבות עצמן (למשל: המילה "תאונה" תקשר לחברת ביטוח) או שימוש בשם הכתבים כקישור למוצר בתחום שהם מסקרים (ותנו להם אחוזים על הקלקות, תפרגנו!). חבל להשאיר מילים כטקסט נקי, עדיף שיהיו קישור למשהו רווחי.
ילדים, צבעו יפה את הציור – ורק את הפרסומת השאירו כפי שהיא. את הציור שלחו ל"מועצת העיתונות", בית העיתונאים ע"ש נחום סוקולוב, רחוב קפלן 4, ת.ד. 7141 תל אביב 61071.
(לא לדאוג, הם אמרו שעיתון באינטרנט זה בדיוק כמו בנייר. מצד שני, ניסיתם פעם לעטוף דגים בעזרת אינטרנט?)
אולי הגיע הזמן להתחיל להשתמש במוזילה (www.mozilla.org) , לא להתקין את הפלאש ואז יהיה לך זמן לדברים יותר מענינים מביקורת של פרסומות?
ynet כמובן יורים לעצמם ברגל אבל הרי ממילא כל ידיעה שמתפרסמת, מיד מועתקת באתרים אחרים, כך שאני בהחלט רואה את עצמי בעתיד מוותר על ynet לחלוטין אם הם ימשיכו ככה.
למה לך לוותר על כל הפרסומות של בפלאש כשאתה יכול לוותר רק על אילו של ynet?
הסיפור המלא: אנשי ynet מתעקשים כבר הרבה זמן ליצור דפים שבהם הטוק-בקים אינם זמינים ממוזילה ודומיו. אבל מסתבר שדי קל לעקוף את זה:
http://www.mail-archive.com/[email protected]/msg28926.html
וכדי להוסיף תמריץ קטן, יש כאן גם ביטול של לא מעט פרסומות.
מי שלא דואג שהדף שלו יראה כמו שצריך, שלא יתפלא אם מדלגים לו על הפרסומות.
והפתרונות האיזוטריים של "תתקינו מוזילה" מתאימים רק לטקיס. רוב האנושות גולשת באקספלורר, עם זה אנחנו עובדים.
הקניבליזציה של אתר ווינט לטובת הפרסומות היא תהליך מייאש, וטוב שיש מי שמזכיר באמצע הדרך שוב ושוב שזה לא בסדר. הכי לא בסדר שהפרסומות נראות כאילו הן תוכן לגיטימי.
רוני, ההמלצה היתה מכוונת לאיתן שנשמע פה כאילו שדי נמאס לו מכל הפרסומות שצצות בכל פינה אפשרית בדף, ולכן יתכן והוא ירצה להשקיע את ה5 דקות (ואפילו לא שניה יותר) הדרושות בשביל להתקין את מוזילה.
למעשה את מבינה את כל הענין הפוך (או שמיקרוסופט עשו עליך עבודה טובה בשטיפת מוח). רב העבודה שהתבצעה על הדפדפנים בשנים האחרונות היתה בשביל לשפר את חווית המשתמש, בין אם על ידי העלאת רמת האבטחה, חסימת פרסומות, או סתם שיפור הממשק. האקספלורר היום הוא הדפדפן הכי גרוע בשוק, שימוש בו משול לצפיה בערוץ 1 כאשר קימים ערוץ 2 וערוץ 10.
לא מספיק שהאקספלורר הוא דינוזאור ישן הוא מתאים בעיקר לאנשים "טקים" אשר יודעים איזה אופציות צריך להפעיל בשביל לאבטח את הגישה למחשב, יודעים באיזה אתר מורידים חוסמי פרסומות, ויודעים מאיפה להוריד את google bar. בשביל להשתמש במוזילה לא צריך את הידע הזה כי הכל כלול בפנים.
אין לי בעיה עם פרסומות באופן עקרוני, כי ברור לי שהעיתון צריך להתפרנס תמורת מה שאנחנו מקבלים בחינם.
אבל מה שאני רוצה זה שהפרסומות לא יפריעו / יכסו את התוכן ושתהיה הפרדה ברורה בין פרסום ויחסי ציבור לבין תוכן עיתונאי / מערכתי.
אני חושב שאלו דרישות בסיסיות בתור לקוח של עיתון, ואני לא זה שצריך לנקוט פעולה, אני לא זה שצריך לשנות דפדפן -בגלל שהעיתון מחליט לרמות אותי בעניינים האלו. הבעיה היא אצלו, לא אצלי.
אתה צודק, הבעיה אצל ווינט, אבל מכיון שלא סביר שהם ישנו את דרכיהם בשבילך, מרק מציע לך את הפתרון לאדם החושב – תתקין מוזילה.
אגב, כך גם תשתחרר סוף סוף מהאקטיב-אקס הזדוני, ואם תשתמש בתוכנת הדוא"ל המצורפת תקבל גם מסנן-דוארזבל מעולה + פטור מכל ווירוסי האאוטלוק (שמכונים בטעות ווירוסי אימייל)
ולא לראות את התגובות בווינט זה רק עוד בונוס קטן, בנוסף.
תחשוב שהיה פטנט – בחינם! – שמבטל את הפירסומות בערוץ 2. לא היית קופץ על המציאה?
אני מעדיף להיאבק בתופעה מאשר לעקוף אותה.
כאשר אתה עוקף את הבעיה אתה מסכים לקיומה ורק מנסה להתחמק מההשלכות שלה.
אגב, במקרה הנדון אין שום דבר מיוחד מבחינה טכנית, זה רק קישור פשוט שפותח חלון חדש לאתר בנה"פ. שום דבר מתוחכם. רק הסתמכות על הרציפות הויזואלית המוכרת לגולש מהאתר.
אני רואה חשיבות בצורך להתריע ולהצביע על בעיות, ולכן אני לא מחפש דרכים עקיפות, שזו דרך רצויה לחלוטין למי שרק רוצה שקט מהיר.
אבל, ניר, תחשוב רגע, ואם יפותח "טיל נגד טיל" חדש, כך שהפרסומות יופיעו גם במוזילה? צריך להיאבק בשורש השריפה ולא בלהבות העליונות.
התופעה המדוברת היא הרבה יותר בסיסית מאשר נוח או לא נוח. מדובר בכרסום המתמשך באמינות של העיתונים. הם כורים לעצמם את הבור.
לעיתונים יש מודל מסחרי שלא השתנה הרבה מאז המאה ה-19 אם אינני טועה. לטלביזיה יש מודל מסחרי שלא השתנה מאז שנות השבעים. לתוכן באינטרנט עדין אין מודל מסחרי מצליח שאני יודע עליו. כולנו כרגע תומכים במודל המסחרי הנפסד של YNET מאחר שבעלי האתר יכולים לבוא למפרסמים ולהראות את מספר הכניסות לאתר ומספר הלחיצות על המודעות הקופצות למיניהן (99% מהן מן הסתם בטעות), ברגע שנדיר רגלנו מYNET או נשתמש בדפדפנים שחוסמים את התועבות (YNET יודעים טוב מאוד באיזה דפדפן משתמש כל גולש) YNET יתקשו למכור שטח פירסום בשיטות האלו ויצטרכו להתאים את שיטות הפירסום שלהם.
להבנתי אתה "כועס" כרגע על דברים שהם מקובלים לחלוטין בידיעות המודפס, פרסומות בכל מקום פנוי ופרסומות המתחזות לכתבות (מבית מדרשם של ג. יפית וגד בירן), וגם כל מיני עלונים פרסומים שמצורפים לעיתון שאין לך כל ענין לראות אותם. אם מה שמפריע לך זה עצם הפרסום אז אני לא רואה הבדל ניכר בין YNET לידיעות.
הסיבות שאני לא מתלונן על הפרסומות הן שרמת הציפיות שלי מהאתרים והעיתונים בארץ היא מאוד נמוכה ואמא שלי לימדה אותי שסוס שמקבלים חינם לא בודקים לו את השינים (ברוסית זה נשמע יותר טוב)
תראה, אין הרבה אפשרויות: או מנוי בכסף (ויש עיתונים בחו"ל שעושים זאת) או פרסומות. אין מה לעשות, הכסף צריך להיכנס ממקור כלשהוא, וזה מקובל. השאלה היא רק איפה עובר קו הגבול.
רוב האנשים בקושי יודעים להפעיל את הדפדפן שלהם, אז אתה רוצה שהם יעברו לאחר?
וחוץ מזה, תאמין לי שימצאו דרך לדחוף לך פרסומות בכל דפדפן. כסף נותן מוטיבציה.
הדוגמה של "כתבות התדמית" בצורת גרפית של כתבה זה האבא של נייר של מה שקורה היום ב-YNET. וגם את זה אסור היה להכניס.
לדעתי גם כל המבצעים המשותפים של העיתון עם גופים שונים, מבצעים בהם העיתון נותן את הלוגו שלו ודברים נוספים – גם זה פסול. זה להכניס ראש חולה למיטה של הוספיס.
הנקודה היא זו בדיוק – אף אחד, לא הקוראים ולא העיתונאים, אינו מתרעם על הכרסומים הקטנים והאיטיים האלה, שבגלל הכנסתם ההדרגתית לומדים להשלים אתם כחלק לגיטימי של העיתון.
ובסוף מקצוע העיתונות מדורג נמוך בסקר מקצועות, ואף אחד "לא מבין" למה, וגם אף אחד לא עושה תחקיר מעמיק בעניין, משל היה זה לפחות אי יווני.
העיתונאים אינם קיימים כגוף מקצועי מאוחד, אפילו שלא למטרת תנאים כלכליים, אלא רק למטרת כבוד המקצוע והאתיקה שלו. הם כותבים על כל עוולות העולם, אבל לא מיישרים את הדבשת של עצמם, הנכפית עליהם ע"י אנשי השיווק של העיתונים.
אני לא חושב שלרב העיתונאים/עורכים איכפת מאיך מתיחסים למקצוע שלהם, אז למה שלי יהיה איכפת? ולמה להיטפל למקור קטן של חדשות כמו YNET כאשר החבר של ראש הממשלה יושב קבוע בפאנל בערוץ הראשון ביום שישי? . מבחינתי המלחמה על איכות החדשות הסתימה מזמן בתבוסה של הצרכן וכל מה שנותר לנו לעשות זה לוחמת גרילה זעירה.
עדין אני ממליץ לך לנסות את מוזילה ולו רק בשביל שתשנה את דעתך על קלות ההתקנה והשימוש. אתמול עשיתי ניסיון והשתמשתי באקספלורר 5 דקות וממש נכמרו רחמי על כל האנשים שמשתמשים בו (הבעיה היא כמובן לא באקספלורר עצמו אלא באתרים).