Web Analytics Made Easy - Statcounter

סמי, השד העדתי

כן, עד היום לא ממש התעמקתי במשנתו המקופחת של מר סמי שלום שטרית. לא נראה לי ממש חשוב.
אבל היום הוא פרסם את זה.

יש שתי דרכים להגיב על דבר כזה: לשתוק ולהניד בראשך בעצב, או לתת קצת קונטרה. אז ניתן קונטרה. לא ראוי לשתוק על דברים כאלו.

נתחיל בגילוי הנאות המקובל: אני בעיקר אשכנזי במקור (אם כי רבע טורקי, אבקש זיכוי חלקי). בחיים לא חשבתי שאצטרך לכתוב גילוי נאות שכזה.

מר שטרית הוא מזרחי-מקופח מקצועי. הוא עשה בזה תואר, ומזמרר זאת לכל העולם.
קודם כל, הוא מעיד על עצמו שהוא ממשפחה ערבית-יהודית (Arab-Jewish), כלומר הוא רואה עצמו קודם ערבי, ואח"כ יהודי. בסדר. זה מסביר במידה מסוימת את קירבתו לפלשתינאים (ונשוב לכך בהמשך).

מר שטרית, ממקום מושבו בארה"ב מטיף לנו מוסר, טוען שאנו מתחנכים להיות רוצחים, ובכלל לא נחמדים.

ניסיתי למצוא ברשת אזכור בתולדות חייו של מר שטרית לגבי הקטע הצבאי, שירת בצבא הנאצי? מילואים? משהו? כלום. חבל. אולי הוא יאיר את עינינו פעם. אלא אם זה לא יתאים למשנה שלו. אולי פעם הוא גם היה נאצי ומאז ראה את האור והתפכח.

חבל שמר שטרית בחר בנתיב האקדמאי ולא המעשי. הוא היה יכול להיות חבר מפלגה (תמ"י? ש"ס?), ואולי אפילו שר ביטחון (כמו האשכנזי מר שאול מופז, זה שהצבא הנאצי נשמע להוראותיו). הוא היה יכול הרבה יותר להשפיע מכאן, ולא להסביר לאמריקאים כמה אנחנו רעים (אגב, תשאל אותם על האינדיאנים, אלו שמפעילים את בתי הקזינו בשמורות. הם לא נולדו עם ז'יטון בפה)

רק כהערת צדדית, ראש הממשלה אינו ממש נותן פקודות לירות טילים לבתים. יש דרגים נמוכים יותר להחלטות כאלו. לא צריך לעשות קישורים מופרכים מדי. זה יוצא לא אמין. סתם מתלהם.

בואו ונצא מנקודת הנחה שכל אשר מסופר בכתבתו של מר גדעון לוי, אכן הוא אמת. אפילו שזו עדות אישית של צד אחד בלבד, מול דובר רשמי של הצבא, ולא מהחיילים שהיו בשטח. אגב, אני משער שניתן למצוא עיתונאי לא פחות מוכשר ממר לוי, ולתאר באופן לא פחות חי ודרמטי את מה שעובר על ישראלים בעת שהם נפגעים מפעולות טרור.

אכן, החיילים לא היו צריכים לירות בחפים מפשע, בטח אם הם הרימו ידיים באופן ברור.
מצד שני ראוי גם לזכור שבמלחמה אנשים מפחדים, גם אם הם חיילים, ואז הם יורים בכל מה שזז באופן אינסטינקטיבי. לא כי היו להם שיעורי הרג חפים מפשע בתיכון.
בשורה התחתונה, זו בהחלט נראית כטעות בשיקול הדעת של הצלפים שירו בבני המשפחה.
אגב, האם יש סיכוי שמי מהצלפים היה, איך לומר, מזרחי?

מר שטרית, למרות שהוא בעל תואר ד"ר, ועל כן כנראה אמון על הסקת מסקנות ושקילת כל הנתונים מכל הצדדים – נוטה להתעלם ממה שלא נוח לו.
יש לו טענות לחיילים, אך לא למחבלים שבחרו להתבצר בקומה הראשונה של הבניין בו גרה המשפחה. האם היה קורה למשפחה דבר מה באם המחבלים לא היו בוחרים להשתלט על הקומה התחתונה בבנין שלהם?
או סתם לידיעתך, מר שטרית – הידעת שחולית מחבלים, בעזה, ירתה למוות, בדם קר, בנער, כי משפחתו הפלשתינאית של הנער לא רצתה שהחוליה תבצע ירי קסאם ליד ביתם?

למה אין לך, מר שטרית, טענות למר ערפאת, שקיבל שליטה בשטחים מסוימים, אך בוחר שלא להשתמש בהם בכדי להצעיד את עמו לעבר מדינה מתוקנת, אלא רואה בהם רק בסיסים להמשך פעילות טרור? שלא ממש אכפת לו מבני עמו? הוא במסע צלב. סליחה מסע סהר.

"אחרת לצדק יש דרכים נסתרות להופיע פתאום מעצמו, ולא יעזרו אז כל הצלפים השאננים והחיילים המשועשעים. אף אחד לא יינקה." כך מנבא מר שטרית.
אולי רובוטריק ענק ומזרחי יופיע מאי שם בעתיד ויעשה פה סדר? או שתהיה מחלה שתפגע באשכנזים בלבד? מרוקאים מתבקשים לשים מופלטה על צידי הדלת, בכדי שלא ייפגעו.

בכדי להכיר עוד צד של מר שטרית, מומלץ בחום לקרוא את המאמר של מר שטרית, "מכתב גלוי: אל ההנהגה העממית הלגיטימית של הפלסטינים", שנכתב לאתר בנק"י (המשמרת הצעירה של המפלגה הקומוניסטית הישראלית). אין מילים. כמה ציטוטים מרכזיים:
"אבל נסו לחשוב אחרת, נסו לצייר תסריט של ישראל במלחמת אזרחים פנימית, תחשבו על השלטון הישראלי תחת מרד אזרחי. נשמע דמיוני? בכלל לא. רק תנו חודש חודשיים ותראו לאן זה הולך."
"זו משמעותה של הברית בין המדוכאים – תנו לנו קצת שקט כדי שנהרוס להם את החיים, כפשוטו."
"מרד אזרחי בישראל הוא גם האינטרס שלכם, כי לדעתי הוא ישנה את עמדתכם ומעמדכם באופן מהפכני. ראשית, ברור לי שהגנרלים הפשיסטים ינסו בכל מחיר להתגרות בכם ולגרור אתכם למלחמה גם כשתשבו בשקט, אולי הם אפילו ייזמו או יעודדו בעצמם פיצוצים במדרחוב בירושלים, כי החישוב שלהם הוא תמיד רק של רווח והפסד, של כסף כמובן."

מר שטרית פשוט אכול שנאה ותאוות נקם, שמקורן לא ברור לי. פשוט פירומן עדתי שפועל כנגד המדינה בה גדל, וכנגד אזרחיה, עת הוא כורת ברית עם אויביה.

ודעתי היא גם שיש לסגת מהשטחים, אני גם חושב שהכיבוש משחית אותנו, וגם אני לא סובל את המתנחלים – אבל מר שטרית כורך מכל בכל, מעלה באש וזורק לכל עבר.

לגבי הקיפוח: האשכנזים פשוט במקרה היו פה קודם, ולכן התחילו לעבוד פה קודם, ליבש ביצות, להשקיע בחקלאות ולבנות תעשייה זעירה. אתם הגעתם אח"כ. ואם זה היה להיפך? אתה חושב שהיה קורה משהו שונה? שהשלטון פה לא היה מזרחי בעיקרו? שלטון וכסף משחיתים, בלי קשר למוצא עדתי.

לא ניתן לטעון לקיפוח על ידי מי שלא עושה, מר שטרית. מהעוגה אוכלים אלו שטורחים להכין אותה, לא אלו שיושבים בצד ורוצים שיאכילו אותם עם כפית במה שאחרים טרחו למענו.
יש לא מעט מזרחים שלא יונקים מהמדינה, שלא מייללים, שלא מאכלסים את בתי הכלא, שמשנסים מותניים, לומדים ועובדים, ומשלמים מיסים וחיים בארץ הזו כאחד האדם, כאחד האשכנזים, ולא רע להם, והם לא סבורים שאם קורה להם משהו לא טוב אז זה רק בגלל מוצאם המזרחי. והם נמצאים בכל תחומי העיסוקים, הפוליטיקה (משני צידי המתרס) והאקדמיה.

היה לי חבר ילדות, שהוריו מפרס ומרוקו. הכרנו בגן חובה, הפכנו חברים בכיתה א' והיינו חברים עד לתיכון ובאופן רופף יותר עד אחרי הצבא. מי בכלל חשב על הצד העדתי (מלבד ירידות הדדיות ומחויכות)? אהבתי אותו כאח, כאדם, כבעל תחומי עניין ודעות משותפים.

נכון להיום, מר שטרית – אתה הוא השד העדתי. חזור לבקבוק.

די לך, מר שטרית, די לך מהבערת שדות. מצא לך פרנסה אחרת.
בוא לכאן, חנך והשכל את ילדי ישראל, אפילו רק את אלו בני עדות המזרח, כאפליה מתקנת. תן להם את הכלים להיות אזרחים תורמים ושוויוניים, תן להם סיכוי לעתיד טוב יותר.

Join the Conversation

15 Comments

  1. לקרוא כבר למדתי, תודה, אם כי לא ברור מה הקשר בין לענייננו "תעלה בלשון עתיד" – מלבד התחמקות נוספת מהתבטאותך המבישה ההיא, לאחר שניסיון ההתכחשות לא צלח.

    אתה "מרגיש" שהנושא קרוב אלי באופן אישי?
    אם "הרגשת" זאת בקשר לתופעה שאתה מגדיר כסטייה נפשית, ואחרים כהומוסקסואליות – לא, זה לא קרוב אלי לא במיוחד ולא באופן אישי.
    מות חפים מפשע, גסיסה של נער לעיני אמו – אלה כן קרובים אלי כמו אל כל אדם שנשמתו לא אטומה לגמרי.
    ואני לא "לחוץ". אני מלא צער וזעזוע שקשה לי לתאר במילים, ושאט נפש לנוכח השקפת עולם או מבנה אופי שמאפשרים תגובה כה זחוחה וחסרת חמלה כזו שלך לטרגדיה כזאת.

    לחטא שין:
    לכאורה אין קשר בין תגובה צדקנית כמו הנ"ל, על משפחה רודפת שלום שעולמה חרב עליה, ובין השתלחות חשוכה בהומוסקסואלים.
    אני רואה קשר ישיר בין שני המרכיבים האלה האופייניים כל כך להשקפה שמייצג איתן כספי.

  2. צ"ל: מה הקשר בין "תעלה בלשון עתיד" לענייננו.

  3. אומר לך איפה, להרגשתי, טעית:
    1.
    ערוב נושאים.
    המקרה הנורא שגדעון לוי מדווח עליו מאזור המחשכים ובעיית הקיפוח העדתי הם שני נושאים נפרדים וכבדים דיים כדי למלא
    כל אחד רשימה בפני עצמה.
    התייחסות נפרדת לכל אחד מהנושאים הייתה מאפשרת התעמקות והתעמתות.
    העדר מיקוד יוצר בלבול ופזור.
    2.
    תגובה שלא במקומה.
    אם אתה מבקש להתייחס לרשימה של משתף אחר באתר זה , עדיף לעשות זאת בתגובה לאותה רשימה. כך האיש יכול לקרוא ולהגיב.
    3.
    התקפות אישיות
    לא תורם לדיון, שנוא עליך, אז למה שתעשה למי שלא יהיה, גם אם אינו חברך?
    4.
    לאקונה
    חסרה התייחסות עניינית לעדות המזוויעה הנוספת שברשימות גדעון לוי.
    עדות.
    מה עניין עדות החיילים כאן? אנחנו לא תחקירני מצ"ח. רק בני אדם רגילים. שמאפשרים בשתיקה מתמשכת ובהתנתקות נפשית, את המשך הפשיעה.

  4. 1. לא אני ערבבתי בין הנושאים, אלא מר שטרית הוא זה הקושר ביניהם, דבר שגם אני חושב שהוא לא לעניין.
    2. אם תסתכלי ברשימתו מר שטרית, תראי שהוא לא מאפשר תגובות. כבר זמן מה שהוא לא מאפשר תגובות לרשימותיו.
    3. אם את מתכוונת למר שטרית, אז אני חושב שהאיש הרוויח את התגובה שלי ביושר, ולאורך שנים. יש אנשים כמו המגיב "מרק ק." שסבור שצריך להתעלם מאנשים כאלה, ואני חושב שצריך להאיר גם תופעות כאלו, ששתיקה לא תתפרש אפילו כמעין הסכמה. אני לא מתקיף באופן אישי כצורת חיים או בילוי ואני באמת לא אוהב את זה. יש כאלה שעושים זאת טוב ממני. במקרה הזה נראה לי שיש צורך בכך.
    4. מה לא ברור בנושא העדות? לכל סיפור יש שני צדדים? לא? אולי אם גדעון לוי היה מצליח לקבל עדות גם מהחיילים היינו מקבלים תמונה שונה? או תמונה זהה ואף יותר מזוויעה?

  5. אני לא חושב שהוא ראוי להתייחסות רצינית כמו שלך. בכל אופן, יפה כתבת, איתן.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *