Web Analytics Made Easy - Statcounter

רוקד כמו פרפר, עוקץ כמו דבורק

 

(תודה למוחמד עלי על המשפט הבלתי נשכח שעובד מחדש בכותרת, יש באתר שלו לוגו שמייצג בצורה גראפית את הסיסמה הזו)

אם אתם מתכוונים לקרוא רק פרשן מחשבים אחד, ג'ון סי. דבורק הוא האחד (We are not worthy, We are not worthy, We are not worthy).

האיש מדבר על הכל, מגובה בידע רב שנים, מימי ראשית ה-PC ועד ימינו. הוא ליווה את הענף מהתחלה. למרות הידע הרב שלו (והאנגלית הקצת גבוהה שלו), הוא מדבר על הדברים שכולנו מכירים, מהם אנו סובלים או נהנים בעולם המחשוב. יש לו נקודת ראיה שהיא כמעט תמיד מיוחדת ומקורית. שווה לעקוב אחריו.

יש לו גם אתר פרטי, שאינו מכיל הרבה ואינו מעוצב במיוחד.

האיש מפרשן שנים רבות ב-PC Magazine ואף מתורגם לעברית במסגרת PC Magazine הישראלי, שלמעשה נמצא באתר YNET (שימו לב ששימוש בקישור http://www.pcmagazine.co.il יביא אתכם לדף ב-YNET המרכז את כתבות המגזין).

אני לא יודע מי מבצע את התרגום של הטורים שלו, אבל המתרגם לוקח את המושג תרגום (אפילו אם נחליט שזה תרגום חופשי) מאוד רחוק.
דוגמה: המאמר האחרון שלו על ריבוי הסטנדרטים ותכיפות השינויים בהם – ב-YNET ובאתר
PC Magazine האמריקאי (ואני מקווה שאני לא שוגה בהשוואת מאמרים שונים).

המתרגם הרשה לעצמו להוריד חלקים שלמים (כל האזכור של אפל ומוצריה) ולהוסיף דברים משלו, שכלל אינם קיימים במאמר המקורי (כמו ""אני שומע שבמיקרוסופט עובדים במרץ על מערכת הפעלה חדשה, "מהפכנית", עם מבנה חדשני של כל נושא האחסון", "רשת גיגהביט ביתית") וניסוחים משלו "סימן שמשהו מסריח בממלכת התקנים", "כך לא בונים חומה".
רק חסרים ציטוטים מ"גבעת חלפון אינה עונה".

אם כבר אנו בנושא המאמר הזה, אז לדעתי הפתרון הוא פשוט רעיונית, אם כי כרגיל, קשה לביצוע: הפוך, גוטה, הפוך.
הסטנדרטים צריכים לבוא מהצרכנים, לא מהיצרנים, שעושים מה שנוח להם. הלקוחות צריכים לשלוט בסטנדרטים ובקצב השינויים שלהם – והיצרנים רק יצייתו.

המצב כיום – בו בריתות לצורך סטנדרטים בין יצרנים קמות ונופלות על רקע סיבות רבות, שטובת הלקוח אינה אחת מהן – הוא בלתי נסבל.
המגדל בבל הטכנולוגי הזה מתמוטט כל יום מחדש, בתקלות אינספור וקריסות חוזרות ונשנות, בחוסר היכולת לתקשר בין התקני חומרה ובין תוכנות ותבניות מידע.

כמובן שהמילה "צרכנים" אינה בדיוק מכוונת לבעלי עסקים קטנים, כי חסר להם הידע והמשאבים ליצירת תקנים, אם כי גם להם צריכים להיות נציגים בועדות (אולי היועצים שלהם).
יש מספיק חברות בינוניות וגדולות (בייחוד הגדולות), שיש להן אנשים בעלי ידע טכני מעמיק, שיכולים לשבת בועדות סטנדרטים.
כאשר עיצוב הפתרונות וההסכמות שאמורים לספק את הצרכים ולפתור את הבעיות יגיעו מהלקוחות הסופיים, יש יותר סיכוי שגם המוצרים שיגיעו מהיצרנים יענו בסופו של דבר על צרכי הלקוחות ויפתרו את בעיותיהם.

ולסיום: נראה לי שאני עוזב את הספק הנוכחי שלי, "012 – קווי זהב", עקב התנתקויות חוזרות ונשנות בחיבור ה-ADSL, וסבלנותי פקעה.
התשלום הוא לא רק על מהירות החיבור, אלא גם על רציפות הקשר.
היו שלום, ותודה על הביטים.

Join the Conversation

4 Comments

  1. ולמרות שהם מתרגמים כתבות כבר 10 שנים, הם עדיין שם עושים עבודה דראעקית. אל תתפלא. העיקר אצלהם זה למכור ולעשות רווחים.

    גם יהודה אלידע, הבעלים של pc magazine הישראלי, כותב הרבה שטויות בטורים שלו. אפשר לראות את זה בטורים שלו שמתפרסמים ב ynet.

    ובל נשכח את האח הקטן שלהם – net מגזין – שמגזין PC Plus של אנשים ומחשבים, לוקח אותו בהליכה.

  2. זה הדבר הראשון שהייתי קורא במשך שנים ב-PC Managzine.
    דרך אגב, השרות של ברק (ADSL) מצויין, מנסיון של שנתיים.

  3. לכל דיכפין ותמיד אפשר לבוא ולשמוע ופעמים רבות גם לדבר.
    כמובן שמי שנותן שם את הטון אלה היצרנים, מכיוון שכל פסיק
    מחייב אותם.
    אם תקן לא יהיה מקובל על היצרנים, אז הוא למעשה מת.

  4. אני מדבר על הפיכת הסדר באופן ברור, בו היצרנים *לא* יהיו הקובעים: המחליטים וההוגים יהיו הלקוחות. היצרנים יהיו משקיפים שיעלו את ההצעות וההסתיגויות שלהם, ואולי יתחשבו בהם ואולי לא.

    אם אנחנו משלמים, אנחנו צריכים לקבוע מראש, ושלא יאכילו אותנו במה שנוח להם.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *