Web Analytics Made Easy - Statcounter

נמשכת מגמת האינטרנט של רשתות הטלוויזיה (ולהיפך)

רק לפני שבוע כתבתי כאן ש-CBS News פותחת באסטרטגית אינטרנט, והנה יש המשך.

רופרט מורדוק, איל התקשורת, בעליה של חברת News Corp, אשר באפריל השנה נשא נאום בפני האגודה האמריקאית לעורכי עיתוני חדשות – נאום נלהב למען הרחבת פעילות התקשורת הממוסדת באינטרנט ואף למען שיתוף פעולה עם הבלוגרים.
מסתבר שהנאום הזה היה "הצהרת האינטרנט" של מורדוק.

בהודעה לעיתונות מה-15 ליולי 2005, לפני מספר ימים, News Corp מודיעה על פתיחת יחידת אינטרנט חדשה בשם FIM ‏(Fox Interactive Media) אשר תוביל את מהלכי האינטרנט של החברה.

שלושה ימים לאחר הודעה זו, ב-18 ליולי 2005, מודיעה החברה כי היא רוכשת חברת מדיה מקוונת בשם Intermix Media (אשר באתר שלה כרגע אין עדיין אפילו הודעה לעיתונות בנוגע לעסקה), כמהלך הפותח של FIM. שווי העסקה 580 מיליון דולר, במזומן.
לחברה הנרכשת יש רשת של מעל 30 אתרים העוסקים במגוון נושאים, ובהודעה לעיתונות נכלל אזכור כי החברה הנרכשת נמצאת כעת במהלך לרכישה של הבעלות המלאה על אתר myspace.com העוסק ברשתות חברתיות.

שתי רשתות טלוויזיה / תקשורת שמכריזות בהפרשי זמן קצרים על מהלכים משמעותיים לחיזוק פעילותן ברשת.
האם שתי הנקודות האלו מסמנות קו? קו אמיתי של גאות או של בועה?

מצד שני, אם נערבב שמחה בשמחה, בארצנו הקטנטונת, מתרחש תהליך הפוך: אתרי אינטרנט נכנסים לפעילות טלוויזיונית, במסגרת האתרים עצמם.
מזה זמן מה ב-YNET יש מדי פעם כתבות שליד הכותרת שלהן בדף הראשי יש סמל של מצלמה בכדי לסמן לגולשים כי בכתבה זו יש כתבת וידיאו. בצילומי וידיאו אלו יש לעתים שימוש במיקרופון מעוטר בסמל של YNET ושל "ידיעות אחרונות".
זה מעניין, כי ככל שידוע לי, המהלך הזה הוא הפעם הראשונה שהלוגו של "ידיעות אחרונות" מופיע באופן פומבי ורציף בהקשר של מיתוג העיתון במסגרת ערוץ טלוויזיוני.

 

והנה, בנוסף, מודעת דרושים, בת פחות משבוע, של "MSN ישראל", המחפשת כתב/ת תוכן ל"כתבות שטח מצולמות".

המגמה הזו כרגע יחסית מינורית ושקטה, ולכן לא מעוררת גלים, חיוביים או שליליים, אבל ברגע שהיא תתעצם, יתחילו הגלים – זכייני הערוצים השונים יטענו לתחרות לא הוגנת שאינה מפוקחת על ידי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו; רשות השידור, באמצעות אגף הגביה (ראו בחלק של האתר בשם "שאלות נפוצות"), תטען כי המחשב והמסך הופכים למקלט טלוויזיה ותדרוש תשלום אגרה. יהיה שמח.

לי יש הרגשה שהניסיון של האתרים להיכנס לפעילות טלוויזיונית, מינורית ככל שתהיה, הוא לא יותר מאשר ניסיון מינימאלי להשיג דריסת רגל או "לסמן V" על פעילות מסוג זה במסגרת האינטרנט – מאחר ופעילות מסוג זה, בכדי להגיע לרמה של טלוויזיה "אמיתית", דורשת משאבים רבים (הן טכניים והן תוכניים), שניכר שאינם קיימים כרגע.

אז מה יש לנו כאן? בשתי המגמות הללו? בפשטות – כולם עושים הכל, וכולם נגד כולם בכל השיטות.
כאמור, יהיה שמח.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *