Web Analytics Made Easy - Statcounter

סבתא זפטה

Barbara St. Hilaire בת השבעים אינה סבתא רגילה. לפחות לא כזו שעונה במדויק על מגוון הסטריאוטיפים המתלווים למילה "סבתא".

סבתא ברברה היא גיימרית כבדה.
הכינוי שלה הוא Old Grandma Hardcore, או בקיצור oghc.
כיום היא כבר סוג של סלבריטי בתעשיית משחקי הוידיאו.

ברברה לא גילתה לפתע את האור הגנוז הנובע מהמסכים המציגים את המשחקים.
היא החלה לשחק במשחקי וידיאו כבר לפני עשרות שנים, במכונות המשחק העתיקות, עם פונג, פאק מן ופולשי החלל. היא פשוט לא הפסיקה. זה הזמן שהמשיך לרוץ.

ברברה עברה את כל המערכות, ממכונות המשחק הגדולות, דרך משחקי הוידיאו של אטארי וצפונה, דרך ה-Game Boy הקטנים, ועד למשחקים של ימינו – פלייסטיישן, נינטנדו, Xbox. היא לא פספסה דבר.

היא משחקת עשר שעות ביום ויותר, מכל הלב, בלי פוליטיקלי קורקט ובלי BS. היא בפוקוס מלא על המשחק, כולל תנועות ידיים, העוויות פנים, וקללות שבבית אבות איש לא היה משמיע (וכנראה גם לא שומע).

ברברה גרה עם בתה וארבעת נכדיה במדינת אוהיו, אשר בארה"ב. נכדה, Timothy, החליט שאסור שתופעה כמו סבתא תעבור בלי שהעולם ידע על כך, ולכן בנה לסבתא את הבלוג oghc.blogspot.com המפרט את מעלליה ואת התרשמותה ממשחקי וידיאו שונים (חפשו את המילה videos לקבלת רשימה מרוכזת של קטעי וידיאו בטור הימני של האתר, ויש נוספים בתוך הפוסטים (הקטעים שמקורם במשפחה ולא באמצעי התקשורת אינם מצונזרים מבחינת ניקיון השפה, if you know what i mean)).

את מסעה אל הפרסום והתהילה החלה סבתא כאשר תכנית משחקי הוידיאו של MTV,
‏The G-Hole, הכינה כתבת וידיאו אודותיה.
מזמן לא שמעתם כל כך הרבה ביפים שמחליפים את הקללות, וכנראה שמעולם לא ראיתם כמה זה משעשע לראות סבתא מכסחת חבר כנופיה עם מחבט בייסבול במשחק GTA תוך כדי צחקוק מרושע או מרססת עם מקלע רב-קני במשחק אחר. כעת דמיינו את סבתא שלכם.
בסיום הכתבה שאל הכתב את סבתא אם היא מוכנה להיות מבקרת משחקים של התכנית, לקבל משחקים חדשים לפני שהם יוצאים לשוק ולחוות את דעתה עליהם? היא כמובן הסכימה.
להפתעתה הרבה היא קיבלה על המקום מהכתב ערכת Xbox חדישה, ויצאה לדרך. כלומר, לכורסה.

האישיות הססגונית שלה קיבלה פרסום נוסף, כאשר מייד גם צוות חדשות מרשת CBS (חברה אחות ל-MTV) הגיע לחזות בפלא (וידיאו מצד ימין).
נתון מעניין שמוזכר בכתבה זו הוא שתעשיית משחקי הוידיאו קיימה סקר שמצא כי עשרים אחוזים מהשחקנים במשחקי הוידיאו הם בני חמישים ומעלה.
מה הפלא? אף אחד לא אומר להם להפסיק לשחק וללכת לישון.

בהמשך הגיעו גם מה-Washington Post (כתבה) ו-NBC (כתבת וידיאו).

ההצלחה הביאה באופן טבעי גם למהלך שיווקי צנוע – חולצות T (כולל סרטון פרסומת ביתי).
אני לא חושב שזה נקרא למכור את סבתא שלך.

נ.ב.
סבתא גם מציירת ומפסלת בקרמיקה.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *