Web Analytics Made Easy - Statcounter

YNET מבצעים ניסוי כלים של פרסומת בתוך תגובות

בכתבה בערוץ הספורט של YNET, בתגובה הראשונה:

 

אז כרגע זה רק פרסום עצמי ולא אפשרות רשמית במגוון סוגי הפרסום של האתר.
"הצעתי" להם את זה עוד ביולי 2004. באמת הגיע הזמן.

המעניין הוא שהפרסומת הזו מופיעה בתגובה מועדפת (כזו שהגולשים לחצו על קישור המלצה בתוך התגובה) – הגולשים מסמנים את התוכן המועדף עבור הגולשים הבאים, אך גם עבור האתר, שכעת יודע ששם יש סיכוי ליותר חשיפה, ושם הוא מציב את הפרסומת. חיזוי חשיפה לא רע.

כך גם התגובות ממשיכות להתפתח – הגולשים לא רק "שותפים" ביצירת התוכן באתר, אלא גם בתרגום התוכן להכנסות (למעט השתתפות ברווחים…).
ובאמת, גולש אשר יגיב בעקביות בשמו האמיתי ויוצמדו אליו פרסומות לרוב בשל המלצות הגולשים – האם יזכה לתגמול כספי או שווה ערך?- כמובן שלא. ב"תנאי השימוש" של YNET, בפסקה האחרונה של מקטע "קניין רוחני" רשום מה קורה לתכנים שהגולש מוסר לאתר לפרסום.

דבר מעניין אחר ששמתי אליו לב לאחרונה הוא התחלה של פרסומות מבוססות סרטוני וידיאו (שתורגמו לתבנית פלאש) ב-YNET. הראשונות שראיתי היו פרסומות לסדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע, באופן טבעי. זה עניין יותר חשוב מהפרסום בתגובות.
עם התרחבות הפס הרחב והניסיונות של חברות התקשורת וספקי האינטרנט להגביר את הכדאיות של קווי 1.5 מגה, הרי שהגולשים יושפעו פחות (מבחינת חווית הגלישה) בשל הורדת תכנים גדולים יותר אליהם, ועל כן פרסומות אלו יהיו פחות מטרידות מבחינה טכנולוגית. אבל לא מבחינה ויזואלית. זה מטריד לא פחות מפרסומות פלאש קופצות, רק שאת הראשונות לא ניתן לסגור.
המלחמה על תשומת הלב מתגברת – מחירו של ה"חינם" בצריכת התכנים עולה באופן רציף, ולעתים נמענת צריכת התוכן למשך תקופת זמן קצרה, או שנדרש ריכוז גבוה יותר בכדי לצרוך אותו.

במהלך זה יש משהו משמעותי ביותר – "גניבת" הכנסות פרסום מהטלוויזיה. כן. פשוט כך. זה הצעד הגדול הבא.
כמפרסם, הפקת הפרסומת כבר עלתה כמה שעלתה. כעת נשארת עלות החשיפה. אני משער שההמרה לפלאש היא לא עסק טכנולוגי מורכב או יקר מדי. והחשיפה ברשת בטוח תעלה הרבה פחות מאשר בערוצי הטלוויזיה השונים.

הרשת ממשיכה בדרכה להתגשם כשוק משוכלל הלכה למעשה.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *