Web Analytics Made Easy - Statcounter

סמי, השד העדתי

כן, עד היום לא ממש התעמקתי במשנתו המקופחת של מר סמי שלום שטרית. לא נראה לי ממש חשוב.
אבל היום הוא פרסם את זה.

יש שתי דרכים להגיב על דבר כזה: לשתוק ולהניד בראשך בעצב, או לתת קצת קונטרה. אז ניתן קונטרה. לא ראוי לשתוק על דברים כאלו.

נתחיל בגילוי הנאות המקובל: אני בעיקר אשכנזי במקור (אם כי רבע טורקי, אבקש זיכוי חלקי). בחיים לא חשבתי שאצטרך לכתוב גילוי נאות שכזה.

מר שטרית הוא מזרחי-מקופח מקצועי. הוא עשה בזה תואר, ומזמרר זאת לכל העולם.
קודם כל, הוא מעיד על עצמו שהוא ממשפחה ערבית-יהודית (Arab-Jewish), כלומר הוא רואה עצמו קודם ערבי, ואח"כ יהודי. בסדר. זה מסביר במידה מסוימת את קירבתו לפלשתינאים (ונשוב לכך בהמשך).

מר שטרית, ממקום מושבו בארה"ב מטיף לנו מוסר, טוען שאנו מתחנכים להיות רוצחים, ובכלל לא נחמדים.

ניסיתי למצוא ברשת אזכור בתולדות חייו של מר שטרית לגבי הקטע הצבאי, שירת בצבא הנאצי? מילואים? משהו? כלום. חבל. אולי הוא יאיר את עינינו פעם. אלא אם זה לא יתאים למשנה שלו. אולי פעם הוא גם היה נאצי ומאז ראה את האור והתפכח.

חבל שמר שטרית בחר בנתיב האקדמאי ולא המעשי. הוא היה יכול להיות חבר מפלגה (תמ"י? ש"ס?), ואולי אפילו שר ביטחון (כמו האשכנזי מר שאול מופז, זה שהצבא הנאצי נשמע להוראותיו). הוא היה יכול הרבה יותר להשפיע מכאן, ולא להסביר לאמריקאים כמה אנחנו רעים (אגב, תשאל אותם על האינדיאנים, אלו שמפעילים את בתי הקזינו בשמורות. הם לא נולדו עם ז'יטון בפה)

רק כהערת צדדית, ראש הממשלה אינו ממש נותן פקודות לירות טילים לבתים. יש דרגים נמוכים יותר להחלטות כאלו. לא צריך לעשות קישורים מופרכים מדי. זה יוצא לא אמין. סתם מתלהם.

בואו ונצא מנקודת הנחה שכל אשר מסופר בכתבתו של מר גדעון לוי, אכן הוא אמת. אפילו שזו עדות אישית של צד אחד בלבד, מול דובר רשמי של הצבא, ולא מהחיילים שהיו בשטח. אגב, אני משער שניתן למצוא עיתונאי לא פחות מוכשר ממר לוי, ולתאר באופן לא פחות חי ודרמטי את מה שעובר על ישראלים בעת שהם נפגעים מפעולות טרור.

אכן, החיילים לא היו צריכים לירות בחפים מפשע, בטח אם הם הרימו ידיים באופן ברור.
מצד שני ראוי גם לזכור שבמלחמה אנשים מפחדים, גם אם הם חיילים, ואז הם יורים בכל מה שזז באופן אינסטינקטיבי. לא כי היו להם שיעורי הרג חפים מפשע בתיכון.
בשורה התחתונה, זו בהחלט נראית כטעות בשיקול הדעת של הצלפים שירו בבני המשפחה.
אגב, האם יש סיכוי שמי מהצלפים היה, איך לומר, מזרחי?

מר שטרית, למרות שהוא בעל תואר ד"ר, ועל כן כנראה אמון על הסקת מסקנות ושקילת כל הנתונים מכל הצדדים – נוטה להתעלם ממה שלא נוח לו.
יש לו טענות לחיילים, אך לא למחבלים שבחרו להתבצר בקומה הראשונה של הבניין בו גרה המשפחה. האם היה קורה למשפחה דבר מה באם המחבלים לא היו בוחרים להשתלט על הקומה התחתונה בבנין שלהם?
או סתם לידיעתך, מר שטרית – הידעת שחולית מחבלים, בעזה, ירתה למוות, בדם קר, בנער, כי משפחתו הפלשתינאית של הנער לא רצתה שהחוליה תבצע ירי קסאם ליד ביתם?

למה אין לך, מר שטרית, טענות למר ערפאת, שקיבל שליטה בשטחים מסוימים, אך בוחר שלא להשתמש בהם בכדי להצעיד את עמו לעבר מדינה מתוקנת, אלא רואה בהם רק בסיסים להמשך פעילות טרור? שלא ממש אכפת לו מבני עמו? הוא במסע צלב. סליחה מסע סהר.

"אחרת לצדק יש דרכים נסתרות להופיע פתאום מעצמו, ולא יעזרו אז כל הצלפים השאננים והחיילים המשועשעים. אף אחד לא יינקה." כך מנבא מר שטרית.
אולי רובוטריק ענק ומזרחי יופיע מאי שם בעתיד ויעשה פה סדר? או שתהיה מחלה שתפגע באשכנזים בלבד? מרוקאים מתבקשים לשים מופלטה על צידי הדלת, בכדי שלא ייפגעו.

בכדי להכיר עוד צד של מר שטרית, מומלץ בחום לקרוא את המאמר של מר שטרית, "מכתב גלוי: אל ההנהגה העממית הלגיטימית של הפלסטינים", שנכתב לאתר בנק"י (המשמרת הצעירה של המפלגה הקומוניסטית הישראלית). אין מילים. כמה ציטוטים מרכזיים:
"אבל נסו לחשוב אחרת, נסו לצייר תסריט של ישראל במלחמת אזרחים פנימית, תחשבו על השלטון הישראלי תחת מרד אזרחי. נשמע דמיוני? בכלל לא. רק תנו חודש חודשיים ותראו לאן זה הולך."
"זו משמעותה של הברית בין המדוכאים – תנו לנו קצת שקט כדי שנהרוס להם את החיים, כפשוטו."
"מרד אזרחי בישראל הוא גם האינטרס שלכם, כי לדעתי הוא ישנה את עמדתכם ומעמדכם באופן מהפכני. ראשית, ברור לי שהגנרלים הפשיסטים ינסו בכל מחיר להתגרות בכם ולגרור אתכם למלחמה גם כשתשבו בשקט, אולי הם אפילו ייזמו או יעודדו בעצמם פיצוצים במדרחוב בירושלים, כי החישוב שלהם הוא תמיד רק של רווח והפסד, של כסף כמובן."

מר שטרית פשוט אכול שנאה ותאוות נקם, שמקורן לא ברור לי. פשוט פירומן עדתי שפועל כנגד המדינה בה גדל, וכנגד אזרחיה, עת הוא כורת ברית עם אויביה.

ודעתי היא גם שיש לסגת מהשטחים, אני גם חושב שהכיבוש משחית אותנו, וגם אני לא סובל את המתנחלים – אבל מר שטרית כורך מכל בכל, מעלה באש וזורק לכל עבר.

לגבי הקיפוח: האשכנזים פשוט במקרה היו פה קודם, ולכן התחילו לעבוד פה קודם, ליבש ביצות, להשקיע בחקלאות ולבנות תעשייה זעירה. אתם הגעתם אח"כ. ואם זה היה להיפך? אתה חושב שהיה קורה משהו שונה? שהשלטון פה לא היה מזרחי בעיקרו? שלטון וכסף משחיתים, בלי קשר למוצא עדתי.

לא ניתן לטעון לקיפוח על ידי מי שלא עושה, מר שטרית. מהעוגה אוכלים אלו שטורחים להכין אותה, לא אלו שיושבים בצד ורוצים שיאכילו אותם עם כפית במה שאחרים טרחו למענו.
יש לא מעט מזרחים שלא יונקים מהמדינה, שלא מייללים, שלא מאכלסים את בתי הכלא, שמשנסים מותניים, לומדים ועובדים, ומשלמים מיסים וחיים בארץ הזו כאחד האדם, כאחד האשכנזים, ולא רע להם, והם לא סבורים שאם קורה להם משהו לא טוב אז זה רק בגלל מוצאם המזרחי. והם נמצאים בכל תחומי העיסוקים, הפוליטיקה (משני צידי המתרס) והאקדמיה.

היה לי חבר ילדות, שהוריו מפרס ומרוקו. הכרנו בגן חובה, הפכנו חברים בכיתה א' והיינו חברים עד לתיכון ובאופן רופף יותר עד אחרי הצבא. מי בכלל חשב על הצד העדתי (מלבד ירידות הדדיות ומחויכות)? אהבתי אותו כאח, כאדם, כבעל תחומי עניין ודעות משותפים.

נכון להיום, מר שטרית – אתה הוא השד העדתי. חזור לבקבוק.

די לך, מר שטרית, די לך מהבערת שדות. מצא לך פרנסה אחרת.
בוא לכאן, חנך והשכל את ילדי ישראל, אפילו רק את אלו בני עדות המזרח, כאפליה מתקנת. תן להם את הכלים להיות אזרחים תורמים ושוויוניים, תן להם סיכוי לעתיד טוב יותר.

Join the Conversation

15 Comments

  1. מר כספי, קראתי את הרשימה של סמי שלום שטרית בדיוק כמוך ולא מצאתי בה שמץ מ"משנתו המקופחת" כמו שאתה קורא לה.
    כל המלל המביך, המתנשא ומלא הבורות שאתה שופך פה מעורר את החשד שאתה מנסה לעשות המון רעש במקום לא רלבנטי כדי להסיט את תשומת הלב מהכתבה שעוררה את הזעזוע של שטרית, וגם את שלי.
    וגם את שלך. תודה בזה.

  2. שוב ושוב מתברר שאתה המקבץ האולטימטיבי של כל הבורות, האטימות, העיוורון וההתבשמות העצמית הישראלית.
    הפוסט הזה הוא תוספת מאוסה במיוחד למצעד השטויות וההשמצות שכבר תרמת, מפגן נוסף של אישיותך התרומית.
    לא ברור אם הדבר הזה מגיע לקרסולי היציאה הבלתי-נשכחת על ה"הומוסקסואליות כסטייה נפשית" (או איך שלא הגדרת את זה, סלח לי אם אני מעדיף לא לחזור ולבדוק), או מתעלה עליה.

  3. לרחל:
    יש לך בעיה בראייה או בהבנת הנקרא.

    ראשית, רשמתי "עד היום ממש לא התעמקתי במשנתו המקופחת של מר סמי שלום שטרית". כלומר, בכתביו שקדמו לרשימה אליה הפניתי.
    אם תואילי לסור לאתר שלו, ולאתר קדמה שהוא מנהל – תוכלי בקלות להתרשם מהמקצועיות הקיפוחית שלו, ותביני שזה עיקר עיסוקו. לא שהרשימה אליה אני מתייחס הייתה נטולת פן קיפוחי.

    כן, אני מנסה להגן על חיילים נאצים, שלוחיהם של פשיסטים, חזירים תאבי דם. בגלל זה העליתי את הרשימה הזו.
    אני מזועזע מהמקרה לא פחות ממפעליהם של מחבלים מתאבדים.

    תאמיני לי שהייתי עדין עם מר שטרית. לבטח לעומת החופשיות בה הוא מתבטא.
    ראי את תגובתו של "חטא שין" מעליך. רשמתי "במקרה" גם בציניות וגם כי לא רציתי בכלל להיכנס לסיבות בגללן האשכנזים הגיעו קודם, ולבטח לא לנושא השואה, שמר שטרית מלהטט במושגיה כאילו הוא נמלט משם בעור שיניו, כאחד מהאשכנזים הפשיסטיים.

    לגבריאל:
    תודה שאתה שב לקרוא אדם נקלה כמוני. מה שעושה לך טוב.

    לגבי ההומוסקסואליות – תעלה רשימת הבהרה שתסביר הצהרה זו. ולא, היא לא תהיה התנצלות, היא תהיה הסבר.

    ולגבי הבורות שלי, אשמח אם תאירו את עיניי היכן טעיתי. אם זה לא ישכיל אותי – זה לפחות ילמד את הקוראים האחרים. סתם לגדף לא מעיד על חוכמה.

  4. מה הטעם להתיחס לאדם שבמקרה הטוב יודע רק לאיית את המילה אמת אבל מעולם כנראה לא ירד לעומק משמעותה. הרי מחר הוא עוד יכתוב באותה מידת שכנוע שאתה אונס קטינים, והחסידים השוטים שלו יבואו ויגדפו אותך פה?

    זה הרי לא שאתה מגלה פה משהו שיש בו ממש ענין ציבורי, השטויות שסש"ש כותב מדברות בפני עצמן ולא צריכות שום פרשנות, והוא עצמו הרי היה חוטף מכות רצח עם היה משמיע את משנתו בפני בני עדתו הערבים-יהודים באצטדיון טדי.

    לדעתי לפעמים הדרך הטובה ביותר להתמודד עם פרובוקטורים שוליים כמו סש"ש היא פשוט להתעלם מהם.

  5. גבריאל, אולי במקום לזהם מסכי מחשב רחוקים, תנמק מדוע לדעתך איתן כספי טועה (ומה הקשר להומוסקסואליות)?

    רחל – הכתבה של גדעון לוי אכן מזעזעת, יותר נכון לומר שהמאורעות המתוארים בה מעוררי פלצות. ולא יועילו שום קשקושים של "שמענו צד אחד" ו"הלוחמים פחדו מכל מה שזז"

    מהיכרותי עם המטריה, דווקא נראה לי סביר שחיילי צבא ההגנה לישראל יתנהגו באופן כזה, כן, באופן נאצי כזה.
    אפשר לדבר על גירסה כזאת וגירסה אחרת – אבל אבא ובן מוטלים הרוגים, ואין שום ספק שלא היו חמושים ולא סיכנו איש, והם אכן נרצחו בדם קר.

    אבל מכאן ועד הטלת האשמה על ה"ממסד האשכנזי (כולל מזרחיו)" … -מה זה אמור להיות…?.. המרחק רב כמרחק מזרח ומערב.
    תיאור המערב כרוע האולטימטיבי, ואת המזרח כטוב ומוסרי, ועוד לעשות זאת מתוך איזשהו ג'וב באוניברסיטה אמריקאית, הוא מגוחך במקרה הטוב, ומעוות ומושחת במקרה הפחות טוב.

  6. אלא גם היתממות וזיכרון סלקטיבי.
    "רשימת הבהרה"?
    למה לא פשוט ציטוט, הישר מפיך הנאור?
    "הומוסקסואליות זו סטייה נפשית על רקע מיני"
    ושאר פנינים של הומניות ואהבת אדם שלא אטרח לצטט.
    ואם אתה זקוק לריענון נוסף של הזיכרון, או לפחות כדי לחסוך לקוראים היתממות נוספת, הרי הקישור:

  7. דווקא קראתי משהו אחד או שניים מ"משנתו המקופחת" של סמי שלום שטרית, גם שמעתי אותו בערב לכבוד יציאת ספרו החדש. אם לא היית מרגיש מאוים כל-כך, אולי היית מגלה שהאיש ממש לא עסוק בלהתבכיין ובלהגן על עצמו ועל קבוצת ההשתייכות שלו. בניגוד אליך.
    לסמי יש ביקורת על המזרחים לא פחות מאשר על האשכנזים, ואחת הטרגדיות שהוא מצביע עליהן היא שלרעת כולנו, המאבק החברתי מזוהה עם מאבק 'מזרחי' במקום שיהיה אינטרס של כולנו. הדברים די מורכבים ואי אפשר להסביר אותם בתגובה קצרה (ובטח שלא לפוסט שעוסק לכאורה בעניין אחר) אבל לאליטות מאז ומעולם, וגם היום, היה נוח מאוד להפוך את הבעייה לבעייה של מזרחים, או יותר נכון להפוך את המזרחים לבעייה, והנה אתה (באופן בכלל לא מפתיע) ממשיך את המגמה.
    ואני שבה וטוענת שהזעקות "שד! שד!" שלך לא נועדו אלא להגן על ה'אני' הקבוצתי שלך (לא קשה לדמיין את מאפייניו: גבר, אשכנזי, הטרוסקסואל, בורגני, שמרן, מצביע שינוי?) מפני ביקורת, נוקבת.
    אני רוצה לשמוע פעם אחת ממך גם מילה של ביקורת עצמית – ברמה האישית או הלאומית, אתה תבחר.
    האם אתה מסוגל לזה?

  8. סש"ש לא כותב "הם נאצים". הוא כותב "אנחנו נאצים".

    כל העניין האשכנזי הוא שולי כאן לחלוטין.

  9. לחטא שין:
    למה קשקושים?
    כל הרג של חפים מפשע, מכל צד של המתרס, הוא מזעזע.
    אבל צריך לזכור שגדעון לוי כתב בעיתון ולא באתר אישי.
    קיבלנו רק את העדות של המשפחה. לא של החיילים עצמם, בייחוד לגבי הקטעים של הצחוק והביזוי של המשפחה.
    אני משער שיש מגבלה שלא ניתן לראיין את החיילים עצמם (דובר צה"ל, ביטחון שדה או מה שלא יהיה), ומעניין לדעת אם מר לוי ביקש בכלל לראיין את החיילים.

    כך שאנו נשארים רק עם עדות המשפחה, וזו עדות של צד אחד בלבד, כך שראוי שנזכור שאנו לא מקבלים את מלוא הסיפור.
    מאוד קל להאשים צד שאינו יכול להגן על עצמו ולהעיד על עצמו.

    ובקשר למלחמה, בעת לילה, עם כל אמצעי ראית הלילה – לא ניתן לוודא במאה אחוז שאדם בתוך מבנה חמוש או לא.
    וכן, אני משער שחיילים צעירים בסערת קרב, קודם יורים. רובנו לא היינו בסיטואציה הזו, אז בואו לא נמהר לשפוט אותם.
    למרות כל זאת – אם אב המשפחה הרים את ידיו והחיילים ירו בו – זה רצח בדם קר. בפירוש. אי אפשר לפרש זאת אחרת, ואני בפירוש מגנה זאת.

    לגבריאל, שוב ואני מקווה שפעם אחרונה:
    תלמד לקרוא: תעלה. בלשון עתיד. אני מרגיש שהנושא קרוב אליך באופן אישי ואתה לחוץ.
    תתאזר בסבלנות ובסובלנות.
    ותודה על הקישור. מאמץ ראוי.

    לרחל:
    אה, עכשיו הקונספירציה של האליטות היא זו שהפכה את המאבק החברתי הכללי ל"מזרחי" ולא מר שטרית עשה זאת.
    הוא בעצם מרקסיסט / קומוניסט (או מה שלא יהיה) שהקיפוח המזרחי נכפה עליו על ידי האליטות האשכנזיות?
    מדהים. איזה להטוטים. כפיים.
    אגב, גם למזרחים אותם הוא מבקר הוא קורא פשיסטים או נאצים או חזירים?
    מצטער, אני מוותר על הניסיון להסביר לך. תמשיכי עם מר שטרית. לילה טוב.

    לחנן:
    מאיפה הציטוט "אנחנו נאצים"?

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *