Web Analytics Made Easy - Statcounter

פאד מאוס

מדי פעם בפעם אני מתבייש להיות שייך לשבט הגברי. לשמחתי לרוב זה לא בגללי, וכך גם הפעם.

חברת Axe, המייצרת ומשווקת מוצרי טיפוח לגברים, עושה זאת באופן הישיר ביותר שניתן, שתמציתו הניאדרטלית היא: תמרח את המוצרים שלנו עליך – הנשים יימרחו עליך. נקודה.

הגל השיווקי הנוכחי שלהם נקרא AxeFantasy, והוא כולל אתר ובו הדרכות לגבר שטרם התפתח נפשית, כיצד אמורות, לדעת המותג, להיראות נשים בכלל ואיך להשיג אותן בפרט.
צפו באזור ה-TV של האתר, בכדי לקבל מושג לגבי הגישה.

ואם למראה עוד מהלך שיווקי או פרסומת נועזים-מרגיזים אנחנו חושבים שזהו זה, יותר נמוך מזה אי אפשר לרדת – אז תנוח דעתכם. אפשר.

מכל המקומות בעולם, דווקא הסניף בדובאי של סוכנות הפרסום Lowe, יצר את הדבר הבא בכדי לקדם את האתר של המותג (בעצם, אולי בכוונה בחרו במקום זה, בו קיים סיכוי זעיר בלבד לתגובות נגד):
חצאית מיני קטנטונת מג'ינס כחול, בחזיתה רקומה כתובת אתר המותג, והיא מכילה בתוכה משטח (פאד) לעכבר מחשב. המשתמש נדרש להכניס את ידו במעלה החצאית בשביל להפעיל את העכבר.
דמיינו את האפקט הנראה למתבונן מבחוץ בעת הפעלה נמרצת של העכבר והגלגלת שלו.
כנראה שהיוצרים התכוונו להראות שאפשר ליצור פאד שהוא לא רק לעכבר, אלא גם לחתול.

הפאדים האלו הופצו ב"אינטרנט קפה" ברחבי דובאי, בכדי לגרום לפעולה מיידית של הגולשים, אשר יבצעו קישור לוגי מורכב בנוגע לתכנים המצפים להם באתר המותג – ויגלשו אליו מייד בכדי לפענח את סודות החיים.
אה, ויש לדבר הזה גם שם, לא מוצלח במיוחד: Mmmousepad.

השותפים לפשע הם הארט דיירקטור Husen Baba Khan והקופירייטר Sandeep Fernandes, אשר גם התראיין בנושא באתר העוסק בפרסום, ודיווח כי לאחר היסוס ראשוני הגולשים אזרו אומץ והשתמשו בפאד, וכמובן גם מייד גלשו לאתר המותג והחיוך לא ירד מאזניהם לאורך כל זמן הגלישה.
בנוסף סיפר הקופירייטר שחלק מהפאדים אף נגנבו על ידי הגולשים (ויש סיכוי לא רע שזו גם האמת).

 

סוכנות הפרסום, מנקודת המבט שלה, צריכה לדאוג ראשית לקידום המוצר ככל שניתן, גם אם צריך להשתמש בפרובוקציה בכדי ליצור סנסציה (אם כי לא כולן נוקטות בגישה זו), ואם אפשר – אז גם לקדם את הסוכנות עצמה (מי אמר זרמון-גולדמן?).
במקרה הזה מרבית הסיכויים ששתי המטרות יושגו.
למטרה הראשונה קהל היעד הרלוונטי ימות על הרעיון ויחשוב שזה מגניב ומשעשע, והמתנגדים (כנראה בעיקר מתנגדות) הם ממילא לא קהל היעד, אך הם אלו שיסייעו לשתי המטרות על ידי הפצת הידיעה אודות המותג והאתר המלווה אותו, באמצעות רעש תקשורתי שיגרום לחשיפה נרחבת של המותג (גם אם היא שלילית, אך כאמור – לא עבור קהל היעד), הרבה מעבר למה שניתן לרכוש בערוצי הפרסום המקובלים, וכמובן – החשיפה הזו תתקבל במחיר הטוב מכולם, בחינם.

עוד מקרה שיוכיח לעולם הפרסום שלא חשוב מה יגידו עליך, העיקר שיאייתו נכון את שם הלקוח שלך (ואת כתובת האתר שלו).

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *