Web Analytics Made Easy - Statcounter

CBS News הפנימה את לקחי ראת'רגייט

רשת הטלוויזיה CBS News מארה"ב הייתה מעורבת לפני פחות משנה בפרשה הידועה בשם Rathergate.
רק תקציר של הפרשה: הכתב הידוע דן ראת'ר פרסם בתכנית הטלוויזיה שלו, "60 דקות", תחקיר מגובה במסמכים אודות התנהלותו של הנשיא ג'ורג' בוש כטייס במשמר הלאומי בטקסס, בזמן מלחמת וויאטנם.
בלוגרים ברשת הצביעו על כשלים במסמכים המעידים כי ככל הנראה המסמכים זויפו. לאחר קרבות תקשורתיים מרים חזרה בה הרשת מעמדתה כי המסמכים מקוריים.
בעקבות פרשה זו, פרש דן ראת'ר ומעורבים נוספים בפרשה מעבודתם ב-CBS.

בלוגרים רבים "חגגו" את פרישתו של ראת'ר כ"ניצחון" של הבלוגרים, ניצחון של עידן חדש על עידן "ישן".
מעולם לא הבנתי איזה ניצחון יש בפרשה זו. לגרום לאדם רב זכויות בתקשורת, הרבה יותר מכל בלוגר שהתלהם בנושא, לפרוש "תחת אש" בגלל שטעה בשיקול הדעת? שקרוב לוודאי שלא היו לו הכלים, באופן אישי, לוודא את נכונות המסמכים?- זה היה לינץ' מקוון.
יש משקל אמיתי לדעה שהוא היה צריך לפרוש, ולו כאיש המוביל את התכנית ואשר לו אחריות כוללת לתכניה, אבל נחמץ הלב לראות את ה"ויה דלורוזה" שעשו לו. זה לא היה צריך להסתיים כך.

אתמול, ביום שלישי, 12/7/2005, פרסמה הרשת הודעה על אסטרטגית הרשת החדשה שלה, אשר תכנס לתוקף בחודשים הקרובים.
הרשת מצהירה כי היא מתמקדת ברשת בשל צפי לכמות לקוחות / צופים שתגדל במהלך השנים הקרובות לעומת ערוצי התקשורת המסורתיים, בשל שיפורי הטכנולוגיה והגדלת נפחי תעבורת התקשורת, ובשל ריבוי ערוצי השידור ומכשירי הקצה שמאפשרת תקשורת ה-IP אשר מניעה את האינטרנט.

האסטרטגיה כוללת:
* שינוי עיצוב אתר הרשת והתאמתו ליותר שידורי וידיאו בחינם ואפשרות התאמה אישית על ידי הלקוחות.
* הפקת תוכן מקורי עבור האתר (ולא רק העתקים של תכנים מרשת הטלוויזיה), וגם יותר שיתוף של תכנים שמקורם בלקוחות ומענה לבקשותיהם (הבנה כי הרשת דורשת גישה ייחודית וכי יש צורך בקשרי גומלין עם הלקוחות, לעומת המונולוג התקשורתי שהיה קודם והצרכנים היו פאסיביים).
* בלוג "אומבודסמן" אשר יחשוף בפני הלקוחות את תהליכי העבודה של הרשת וגם יקיים איתם
רב-שיח ויקבל את פניותיהם וישיב לשאלותיהם בנוגע להתנהלות הרשת (יותר שקיפות בתהליך עשיית התקשורת).

הלקוחות של CBS, בדמות בלוגרים (גם אם ברור שהיו ביניהם כאלו שמונעים מאינטרסים פוליטיים), היו אלו שגרמו לרשת הטלוויזיה להבין שהזמנים השתנו.
לא פרישתו של דן ראת'ר היא ניצחונם של הבלוגרים, אלא האסטרטגיה החדשה של הרשת.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *